10 gyakorlatias tipp, ha elakadtál a COVID időszakában - Pinczés Gábor coaching

Az idei év egy nagyon furcsa és rendhagyó év. A COVID időszakában vagyunk, és a vége egyelőre nem is igazán látszik. Ilyenkor nagyon nehéz minden nap pozitívnak maradni, csinálni úgy a dolgokat, ahogy eddig.

Úgy érzed esetleg, hogy te is megakadtál, megrekedtél??? Nagyon akadoznak azok a fogaskerekek? Egyhelyben toporgás van? Félelmek a jövőtől? Aggódás a következő fél- vagy egy éves időszak miatt?

 

Összegyűjtöttem neked 10 jelet, ami azt mutatja meg, hogy valóban megrekedtél valahol:

  1. Igazából semmi sem hoz izgalomba. Leszámítva az evést, ivást, vagy azt, hogy esetleg végre végzel a fejed fölött tornyosuló feladatokkal.

Próbáld ki: Tégy erőfeszítést és vedd észre az élet apró örömeit vagy azt, hogy valójában mennyi szépség vesz körül.

  1. Úgy érzed, hogy mindegy, milyen keményen próbálkozol, valójában sosem jutsz egyről a kettőre.

Próbáld ki: Tanulj valami újat, és vegyél fel olyan új szokásokat, amelyek hatékonyabbá tesznek.

  1. Mások élete sokkal jobbnak tűnik, és irigykedve nézed őket?

Próbáld ki: Légy elfogadó és türelmes magadhoz és tégy meg legalább egy pozitív dolgot önmagadért. Például ismerd el a napi sikereidet és jutalmazd meg magad.

  1. Naponta lelkiismeretesen pipálod ki a tételeket a tevékenységlistádról, mégsem tudsz felmutatni túl sok kézzel fogható eredményt.

Próbáld ki: A kész jobb, mint a tökéletes! Adj lejjebb a maximalizmusodból, tedd meg, amit tudsz, végezd el a feladatot, aztán lépj tovább.

  1. Nem jönnek az új ötletek és fásult vagy. Úgy érzed magad, mintha üres tankkal próbálnál autózni.

Próbáld ki: Vágj bele egy régen dédelgetett terved megvalósításába. Ez lehet egy új hobbi, vagy megtanulhatsz játszani egy hangszeren, netán elkezdheted azt az önvédelmi edzést, ami már évek óta ott jár a fejedben.

  1. Az időd nagy részében unatkozol, úgy érzed, hogy haszontalan vagy.

Próbáld ki: Idézz fel egy olyan dolgot, amit régen élvezettel csináltál. Sikeres voltál ebben a tevékenységben. Képzeld el, amint újra magával ragad. Aztán vágj bele a valóságban is.

  1. Rendszeresen otthon gubbasztasz, ahelyett, hogy elmennél valahová (például barátokkal).

Próbáld ki: Szervezz te valamilyen jópofa programot a csapatnak estére. Így nem tudod magad kihúzni a részvétel alól. Figyeld meg, milyen jól érzed majd magad.

  1. Nem látod értelmét azoknak a dolgoknak, amiket csinálnod kell.

Próbáld ki: Menj ki a természetbe feltöltődni. Sétálj egyet vagy kocogj egy kicsit rendszeresen. Ez majd kiszellőzteti a fejed és friss szemmel tudsz majd ránézni az életedre is. A mozgás a csodafegyver számos esetben. Felszabadít téged!

  1. Legtöbbször mártírként tekintesz magadra, aki a saját igényeit mindig másoké mögé sorolja.

Próbáld ki: Vedd észre, hogyan manőverezed bele magad egy-egy konkrét helyzetbe, aztán fogadd meg, hogy többé nem követed el az adott hibát. (Például rászokhatsz, hogy öt perc gondolkodási időt kérsz, mielőtt automatikusan igent mondanál minden kérésre.)

  1. Folyton kifogásokat gyártasz, hogy miért nem csinálod meg a dolgaidat. Például ilyeneket: „Nekem semmire sincs időm!”

Próbáld ki: Azonosítsd a belső monológot, amivel visszatartod magad. Cseréld ki a belső beszédedet valami pozitívra és azt mondogasd magadnak inkább: „Élvezem, hogy mindenre van erőm és mindenre jut időm!” Hidd el, használni fog, ha elegendő időt adsz neki.

Ha úgy érzed, a lista tételei közül 3-4 állításnál is magadra ismertél (mintha rólad írtam volna) akkor se akarj egyszerre változtatni mindenen. Válassz ki egy ötletet, és próbáld ki. Ha segít, tedd szokásoddá. Ha nem tapasztalsz javulást, lépj tovább és próbálj ki egy másik apró változtatást.