A kutatók szerint egy átlagos társadalomban az emberek kétharmada alacsony önbecsüléssel küzd és ez a sikertelenségük legfontosabb oka. Magyarországon ez azt gondolom, hogy hatványozottan igaz. Történelmi (török elnyomás, Habsburg elnyomás, Szovjet elnyomás) és nevelési okai (iskolában a poroszos – ülsz és hallgatsz- nevelési módszer, otthon a megfélemlítésen alapuló nevelés) is vannak.

Jack Canfield-től származik az idézet: „a siker csupán a magas önbecsülés mellékterméke!” – mennyire igaza van.

Összegyűjtöttem most neked 5 szuper tippet, amely mind az önbecsülésed növelését segíti. Figyeld meg, hány pontban ismersz magadra és változtass!

1. Dicsérd magad és írd is le őket!
Vállald, hogy 21 napon keresztül minden nap felírsz egy cetlire valamit, amit szeretsz magadban, és bedobod a dicséret ládikádba (egy befőttes üveg is tökéletes). Miket írhatsz a cetlikre kérdezheted most? Akár azt, hogy mennyire jó anya vagy apa vagy; vagy azt, hogy mennyire szereted a hosszú hajadat, bármit, ami pozitív és valóban fontos neked. A 21 nap zárultával aztán előveheted a cetliket és végig olvashatod őket. Közben figyeld meg magad, mennyi pozitív energiával tölt fel!

2. Kezdj el a jelenben élni!
Az alacsony önbecsülés sokszor arról szól, hogy túl nagy hangsúlyt fektetünk azokra a dolgokra, amelyeken nem tudunk változtatni, vagy azokra, amelyekről nem is tudjuk, hogy akár a távoli jövőben bekövetkeznek-e. Pl: Túl fiatal/idős/buta/tehetségtelen…stb.; Ebbe én biztosan belebukom… stb. Ahelyett, hogy a múltbéli eseményeken rágódnál, vagy a jövőbeli félelmeidből rendeznél félelmetes fantáziaképeket, inkább élj a jelenben. Ez egy nehéz feladat, ugyanakkor nagyon megéri változtatni és a jelenben lenni, megélni a pillanatokat.

3. Beszélgess el – saját magaddal!
Ahelyett, hogy hagynád elszabadulni a belső monológot, ami folyamatosan ott zakatol a fejedben egész nap, tégy fel magadnak néhány kérdést.
Például:

• Miért kerültem ilyen rossz hangulatba?
• Mit tehetnék azért, hogy jobb kedvem legyen?
• Ha valamelyik barátom lenne az én helyemben, sajnálgatnám őt, vagy úgy érezném, hogy meg tudja oldani a helyzetet?
• Valóban van okom aggódni, idegeskedni, vagy csak „szokásból” teszem?
• Miért legyek negatív, ha lehetek pozitív szemléletű is?

4. Ne ítélkezz (se magaddal se másokkal szemben)!
Az alacsony önbecsülés egyik első jele, ha elkezdesz mindent és mindenkit kritizálni. Kezdj el tudatosan elfogadóbbá válni a téged körülvevő helyzetekkel és emberekkel. Ugyanígy válj elfogadóbbá magaddal is. Ne hívd magad lúzernek, idiótának, vén hülyének, stb – bármilyen vonzónak tűnik is olykor a lehetőség. A megoldás az, hogy mindig és minden helyzetben úgy kezeld magad és másokat, mintha a milliomos befektetőd/ügyfeled/partnered lenne. Hasznos megoldás még az asszertív kommunikációval való ismerkedés, ez már a haladó szint.

5. Éld az életed (vedd kezedbe az irányítást)!
Az alacsony önbecsülésű ember sokszor onnan ismerszik meg, hogy minden kockázatot kerül és élete alakítója helyett élete elszenvedőjeként tengeti a napjait. (Nem beszélget, nem barátkozik, nem kér, nem próbálja ki az élet adta lehetőségeket.)Ez a komfortzónában ragadás tipikus esete. A nagy kérdés az, hogy 5 évre vagy 50 évre ragadsz bele???
Az élet általában azokat jutalmazza, akik a józan ész határain belül vállalják a kockázatot és cselekszenek. Kipróbálják magukat, és nem a közönség sorai közül nézik, hanem lent a pályán játsszák az élet nevű játékot.

Vedd kezedbe az irányítást és ezáltal az életed!

Ha ehhez segítség kell, akkor itt egy szuperhatékony önbecsülés növelő eszköz! Próbáld ki most!

Önbecsülés növelő kártyacsomag —> megnézem!