Bezártság idején: 7 módszer az önmagunkkal való jó kapcsolat fenntartására - Pinczés Gábor coaching

A mostani COVID (2-ik hullám) időszakban egyre több a megszorítás, kedvenc helyeink zárnak/zártak be egy időre. Esténként muszáj otthon maradnunk és elfoglaltságot találni. A bezártságot egy idő után azonban egyre nehezebben bírjuk. Ilyenkor nagyon fontos, hogy milyen viszonyban is vagyunk saját magunkkal.

Az egyik legfontosabb emberi kapcsolatunk a saját magunkkal való kapcsolat. Ahogy magaddal bánsz, úgy fogsz bánni másokkal. Emiatt, ha magaddal türelmetlen vagy, ideges és frusztrált, akkor az kihatással lesz egyéb emberi kapcsolataidra is. Amennyiben magaddal nem vagy jóban/rendben, akkor az minden bizonnyal kihatással lesz a közvetlen környezetedre is. Méghozzá elég hamar és látványos módon.

Elengedhetetlen emiatt, hogy fenntartsuk a jó viszonyt (vagy javítsuk a viszonyunkat) saját magunkkal. De hogyan teheted meg ezt?

Íme 7 módszer, ami nekem is bevált és azt gondolom, hogy neked is segíthet:

  1. Nevess és mosolyogj sokat

A nevetés az egyik legspontánabb emberi reakció. Ennek hatására endorfin szabadul fel az emberi szervezetben. Emiatt pedig jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben. Az élet jóval egyszerűbb és színesebb, ha pozitívan szemléljük. Tanuld meg optimistábban és pozitívabban látni a világot. Ez hihetetlen módon felemel és segít abban, hogy magadat is jobban megértsd, elfogadd és szeresd. A pozitív, optimista hozzáállás és a lelkesedés, ami belőled árad a világ felé, az visszahat Rád. Sokkal izgatottabban fogsz fölkelni minden nap, és szeretni fogod azt az embert, aki benned lakik.
Úgyhogy hajrá! Indulj! Tedd minden napodat széppé, hiszen megérdemled, hogy egy csodás kapcsolatod legyen saját magaddal is.

  1. Ügyelj az egészségedre

Testünk a lelkünk temploma! Bizonyos szempontból az otthonunk is. Ezért fontos, hogy kellő figyelemmel és szeretettel ügyeljünk rá. A test, a szellem és a lélek egyensúlya nagyon, nagyon fontos. Addig tartjuk alapértelmezettnek, hogy rendben vagyunk, egészségesek vagyunk, amíg mondjuk el nem kezd fájni a lábunk, vagy romlani a látásunk, esetleg migrénünk nem lesz. A legegyszerűbb dolgok, amiket megtehetsz: táplálkozz rendszeresen és körültekintően. Igyál elegendő vizet, mozogj rendszeresen és aludj 8 órát lehetőleg úgy, hogy este 10 környékén ágyba kerülsz. A relaxáció, meditáció és a jóga segítenek neked a lelki és szellemi egyensúly fenntartásában. Az erősebb testedzések pedig a stressz levezetésében nagyon hasznosak.

  1. Képezd magad minden nap

Ez egy nagyon egyszerű és nagyszerű szokás felvételével érhető el a leghatékonyabb módon. Keress magadnak olyan motiváló, inspiráló és fejlesztő anyagokat, amelyek által fejlesztheted magad. Könyvek, hanganyagok, videók mind-mind elérhetőek a világhálóan. Továbbá ott vannak még azok a filmek is, amelyek egyszerre szórakoztatók és életre nevelők. Sok ilyen alkotásban ott az értékes mondanivaló. A lényeg pedig a szokás felvétele és megtartása. Vegyünk alapul egy könyvet. Ezt akár reggel, akár este, vagy napközben is előveheted. Az a lényeg, hogy 21 napon keresztül (hogy miért 21 nap ez egy tudományos dolog, de nem ez a lényeg most ebben) olvass minden egyes nap legalább 1-2 oldalt, ugyanabban a napszakban. Utána már ösztönösen nyúlni fogsz a könyvedért és hiányozni fog az olvasás. Vágj bele minél hamarabb! Időd most bizonyára akad rá (Ha a napi 5 perc angolt megcsinálod, akkor az is menni fog).

  1. Teremts magadnak időt

Ha már az idővel fejeztem be az imént. Hajlamos vagy mindent / mindenkit magad elé helyezni? Pedig már lehet, hogy te is tudod, hogy elsőbbséget kellene, hogy élvezzen az az idő, amit saját magadra fordítasz, mert ezáltal tudunk feltöltődni. Amikor érzed, hogy lemerültek az akkumulátoraid, akkor muszáj magadra helyezned a hangsúlyt. Különösen a nők (anyák) tudnak megfeledkezni magukról, pedig olyankor kell igazán lazítani, amikor azt érezzük nem lehet. Mostanában azonban ott vannak azok az esték, amiket kötelező módon otthonunkban kell tölteni. Ez teret nyithat az edzéseknek, olvasásnak, vagy hosszabb elvonulásoknak is akár. Vagy ha megtanulod, hogyan mondj nemet másoknak, azzal is spórolhatsz egy kis időt saját magunk számára.

  1. Ne legyél túl szigorú magadhoz

Sokszor beleesünk abba a hibába, hogy folyamatosan hibáztatjuk magunkat valamiért: hogy nem úgy viselkedtünk, ahogy kellett volna úgy szóltunk, úgy csináltuk, hogy azzal bántottuk a másikat. Itt az idő, hogy abbahagyjuk az önostorozást. Senki sem tökéletes. Emberek vagyunk és hibázunk. Ne legyél túl szigorú magadhoz, legyél egy kicsit kedvesebb és megértőbb. Ügyelj a gondolataidra és kezdj el kialakítani belső önmagaddal egy szeretetteljes és megértő kapcsolatot.

  1. Engedj el bizonyos dolgokat

Az idei év egy nagyon furcsa és rendhagyó év. Mindenki abban reménykedik, hogy ez a COVID időszak mihamarabb véget ér, és soha többé nem is lesz már ilyen. Én személy szerint is nagyon bízom benne, hogy életem során ez volt az első és utolsó ilyen időszak. Ha éppen idén lett volna az a nagy utazás, vagy vizsga, esküvő, költözés, munkahelyi váltás, sportverseny stb. stb. stb. azt javaslom neked, hogy ne görcsölj rajta tovább. Engedd el, hogy ez így történt. Képzeld el, hogy azok az olimpikonok mit élhettek át, akiknek az idei olimpia lett volna életük versenye…Ha ők képesek ezen túllépni, akkor szerintem neked is menni fog. Ne emészd magad, attól nem lesz jobb. Lépj tovább és valósítsd meg jövőre a célodat!

  1. Tanuld meg szeretni és elfogadni magad

Ahhoz, hogy fejleszteni tudd a saját magaddal való kapcsolatot, legelőször el kell fogadnod és szeretned kell azt az embert, aki te magad vagy. Szeress időt tölteni magaddal. Legyen kellő türelmed önmagadhoz. Ha te sem szeretsz időt tölteni saját magaddal, akkor ezt hogyan várhatnád el másoktól? Minden nap csinálj valami olyat, ami kedves a lelkednek.
Minden nap állj a tükör elé és mondd el magadnak, hogy mennyire büszke vagy arra az emberre, akivé váltál az út során. A saját magad megbecsülése a kulcs ahhoz, hogy megszeresd önmagad.

 

Végezetül pedig az általam idén sokszor elmondott (magamnak) kijelentést ajánlom figyelmedbe:

Ez is elmúlik egyszer! – egy nehéz napodon mondd ezt el magadban párszor, és egy kicsit könnyebb lesz majd, hidd el.