fbpx

Tényleg törvényszerű (például az évszakok váltakozása kapcsán; nyárból –> ősz; őszből–> tél), hogy megnő a stressz szintünk?- ezt egy magazinban olvastam nemrégiben.

Ennek az írásnak a hatására a következő dologra lettem figyelmes.
Az elmúlt pár hétben (bizonyára én is ki voltam hegyezve ezekre az emberekre a cikk kapcsán)  valahogy elég sok stresszes ember jött szembe velem. Talán csak én voltam élesebb szemű, de feltűnő volt a jelenség. Akár tömegközlekedésről, akár sorban állásról, akár egy utcai sétáról volt szó.

Tény, hogy az internet térhódításával hihetetlen módon felgyorsult a világ. Ennek „köszönhetően” a 21. század népbetegsége a stressz. Sajnos a legtöbb ember nincs tisztában azzal, hogy mi is a baja. Pusztán csak rossz a kedve, feszeng, állandóan feszült és ideges. Sokan felfedezve a problémát nem az okot vagy okokat próbálják megszüntetni, hanem gyógyszerekkel próbálják meg enyhíteni a tüneteiket.

Ezzel azt eredményezve, hogy még inkább stresszesebbé és feszültebbé válik az életük. Mellé egy idő után a gyógyszerek okozta mellékhatásként megjelenik a depresszió is. Bezárul a kör és egy végeláthatatlan körforgás veszi kezdetét, melynek örvényében egyre lejjebb és lejjebb sodródik az ember.

Ezt elkerülendő íme 10 ötlet, ami segíthet elűzni vagy enyhíteni a stresszt az életünkben:

  1. Vezesd be a rendszeres testmozgást az életedbe. Heti 2 de inkább 3 edzés, futás, csoportos óra gyökeres változásokat tud hozni ezen a téren is. A jó közérzet és alak már csak hab a tortán.
  2. Tartsd kordában a negatív érzelmeidet. Megszabadulni szinte lehetetlen tőlük, de kontroll alatt kell tartanod, különben vasmacskaként fog visszatartani téged az élet tengerében.
  3. Lazíts! Ha ez csak úgy megy, hogy beírod a naptáradba, akkor tedd azt. A lényeg, hogy tanulj meg relaxálni a mindennapokban.
  4. Fogadd el mások véleményét és különbözőségét! Ha toleránsan állsz hozzá embertársaidhoz akkor sokkal rugalmasabban fogod látni a másik nézőpontját. Van, akivel soha nem fogsz közös nevezőre jutni de nem is kell. Fogadd el és lépj tovább.
  5. Legyen hobbid. Találj magadnak olyan elfoglaltságot, amelyet szívesen csinálsz a nap bármely időszakában a hét bármely napján. Ha ez egy bonsai fa nevelése akkor az, ha a futás akkor az. A lényeg, hogy legyen hobbid és foglalkozz vele.
  6. Kerüld a stresszes emberek társaságát. Lehetőség szerint minimalizáld a negatív embereket és potenciális „vírushordozókat”.
  7. Mértékkel az élénkítő szerekkel. A nikotin, alkohol, kávé triumvirátus csak időleges megoldást nyújt ezen a téren. Ugyanúgy káros szerek, mint a drog, csak jelenleg legális szerek. Hosszútávon azonban ugyanazt a hatást fejtik ki, mint a kábítószerek. Lassú méregnek is hívják őket.
  8. Legyenek rendszeres pozitív és felemelő élmények az életedben. Lehet ez egy wellness hétvége, vagy családi kirándulás, egy nagy lakoma, vagy baráti strandolás. Az a fontos, hogy negyedévente legalább egyszer tényleg szánj időt magadra és szeretteidre. Tégy félre mindent, kapcsold ki a telefonod és gyűjts élményeket.
  9. Pozitív emberi kapcsolatok. Fentebb már említettem, hogy kerülni kell a negatív és lehúzó személyiségeket. E mellett azonban az is nagyon fontos, hogy keressük a pozitív emberek társaságát. Legyen az baráti, családi vagy munkahelyi kapcsolat. A rendszeres ápolása mind a két fél számára nagyon egészséges lesz. Ezáltal nőni fog a kötődés és az ismétlés vágya is.
  10. Légy „B” típusú személyiség. Az „A” típus örökké versenyez, agresszív, siet, türelmetlen és győzni akar minden áron.A „B” típus ezzel szemben nyugodt, türelmes, kér és köszön, emberközpontú és barátságos.

Legyünk tudatosak! Figyeljünk oda magunkra, és az intő jelekre vessük be a fentebb részletezett praktikákat!